Många tankar som snurrar runt

Ibland funderar man på hur livet hade sett ut om man hade format det på ett annorlunda sätt. Man ska aldrig ta något eller någon förgivet för man kan aldrig förvänta sig att alla står på samma plats i livet. Alla förändras på både bra och dåliga sätt. Man växer ifrån mycket och många som man aldrig trodde att man skulle göra.
Man ångrar ibland att man inte tagit vara på vissa saker mer än man gjort, samtidigt som man ångrar att man kämpat för saker och ting som aldrig kommer att bli helt bra. Alla är vi olika, väldigt olika. Men ändå är jag fruktansvärt nöjd över hur mitt liv ser ut idag, även fast allt inte alltid är 100% bra. Jag lever ihop med den bästa killen man kan tänka sig, både sambo och förlovad är det inte alla som är vid denna ålder. Han finns alltid där för mig, oavsett hur bitter jag kan vara eller hur dåligt jag kan se på vissa saker så finns han alltid där. Han är min trygghet.
Jag har en lägenhet och ett fast jobb där jag trivs så otroligt bra. Bara det att känna att man har ett jobb att gå till, att man varje månad får en lön som man vet att man tjänat ihop själv, och som man vet räcker till det jag vill och behöver göra. Sen har jag mina vänner, alla är inte som förr men jag är ändå glad att det finns några som man vet att man kan skriva till när som helst. Och framförallt min familj, utan dom hade jag aldrig stått där jag är idag. Och mina djur, som är den bästa terapin man kan ha. Dom kan man lita på jämt, oavsett vad.
Hur ledsen man än må vara så mår man alltid bra i deras sällskap.
Många tankar kring livet, ibland många frågor men dessvärre aldrig några svar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0