18 mars

Hellu!

Det va ett tag sen men se det som en liten bloggpaus!
Iallafall, praktiken är redan slut och imorgon är det skola igen efter fyra veckors praktik
och en veckas lov.

Igår var jag i ridhuset, det var inomhusterräng träning för Rebecka Tell.
Och denna träning var en blandning av glädje, chock, gråt och ambulans.
Träningen gick huuuur bra som helst, för oss alla tre.
Det var första gången jag hoppade terräng hinder med Zorro, och han va så duktig.
Och när vi i stort sett var klara så skulle vi bara trava av hästarna en stund, och vi skulle
korta upp stiglädren till jockey läder.
Och då, då fick Malins häst panik och drar iväg i full fart, och hon håller på och fixar med stiglädren.
Iallafall, jag var först oså hör jag ett dunsande bakom mig, kollar bak och ser Malins häst komma
i full fart emot mig med Malin hängandes i ena stigbygeln ( i stort sett släpad ).
Det slutar med att hon åker in i sargen, och det blev en jävla smäll!
Och hjälmen sprack, gick av på mitten.
Malin ligger där, medvetslös i fleeera minuter.
Det va verkligen det hemskaste jag varit med om hittils, vi fick ingen kontakt med henne överhuvudtaget.
Tillslut kom ambulansen och tog med henne, som tur va så gick det ganska bra med henne. Krya på dig! <3

Det blev ett väldigt långt inlägg, men det kaske behövdes efter alla dessa dagar som jag inte bloggat.
Nu ska jag nog faktiskt gå och lägga mig så jag kommer upp imorgon!

/frida

Kommentarer
Postat av: Malin & Keyson

Tack o lov så kommer jag inte alls ihåg något hur jag flög av, känner bara hur han drar iväg & sen ligger jag på marken! Nästan så att man vill skola om till dressyr efter de där.. ;)

2012-04-04 @ 22:28:56
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0