4 advent

Halloj!

Klockan ringde tidigt idag, lika trött som vanligt, men när jag såg att gräsmatten va täckt av snö
så blev jag genast lite piggare!
Vid halv 10 så åkte vi till ridhuset där det va träningshoppning.
Va osäker på om jag skulle hoppa 80&90 eller 90&100.
Men jag tänkte, vafasen vi kör 90 och 1m och så blev det.
Superduper duktiga Zorro klarade det galant!
Han är så duktig, och han hoppar så otroligt högt och stort, så man skulle kunna tro att hindret vore 2m högt.
Så det var nästan så han hoppa mig ur sadeln, men det var så kul.
Har inte hoppat två banor (som man gör på tävlingar) på jag vet inte hur länge.
Känns bra att jag är tillbaka igen, för nu ska jag sätta mig och planera tävlingar inför våren!
Och när jag kom hem från ridhuset så tog jag in och fixade Doris.
Och den hästen är nog den underbaraste som finns! Och hon älskar verkligen snö, hon blir helt tokig.
Vi tog en sväng i skogen, och när vi kom ut därifrån så såg vi båda ut som snögubbar, haha!
Neh nu ska jag sluta skriva här, för nu ska jag dyka ner i hälsopedagogik boken
och där förblir jag ikväll antar jag!

/f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0