Horseworkshop

Tjah

Gick upp vid 6, gjorde mig i ordning och sen gick jag ut i stallet och fixade Doris.
Vid 20 i 8 körde mamma mig till ridhuset, och ganska snart så kom Åsa och Alice med sina hästar.
Vi har alltså haft elevensval idag, och vi valde ridning.
Så vid drygt halv 9 kom Cissi och Hanna med 8 elever.
Vi gjorde i ordning hästarna och visade all utrustning som behövs.
Sen red jag, Alice och Åsa, både dressyr och hoppning.
Och när vi hade ridit klart så fick eleverna rida lite också, trodde inte att någon annan skulle
kunna/våga rida Doris, men det var 4 st som provade det också ;)
Och efter att dom hade ridit tog vi in hästarna i stallet, gjorde i ordning dom och gav dom mat.
Sen gick vi upp och fikade lite, pratade om hur det är på tävlingar osv, och dom fick även
ett papper med hästen, tränset och sadelns alla delar.
Sen gick vi ner igen till hästarna och visade sadel,träns och häst delarna.
-Och dom var faktiskt riktigt duktiga!
Sen så visade vi hur en veterinär besiktning gick till.`
Och vid 12 så var det slut.
Dom uppskattade det verkligen, och dom tyckte att det var lärorikt och vi hade lagt det på rätt nivå.
Dom flesta hade/red på ridskola så dom kunde ju endel faktiskt :)
Vi var också nöjda, allt gick som vi planerat. Och dom sa att det var den bästa
elevensval någonsin, så dom var väldigt nöjda! :)
Och Doris skötte sig kanon, hoppade lite oså :)

Och när jag kom hem fixade jag alla hennes grejer, broddade och gjorde klart i stallet.
Och nu sitter jag här, ska städa och göra läxor nu (y)
Och som ni förstår så slapp vi alltså skolan idag ;)



puuuussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0